Estratègies d'intervenció per a l'alumnat amb TDAH

El trastorn de dèficit d’atenció (TDAH) és un trastorn del neurodesenvolupament i, malgrat la impulsivitat i la hiperactivitat, no és un trastorn de conducta.

4.6

(117 opinions)

3.540

3.540 docents formats

Imatge del curs Estratègies d'intervenció per a l'alumnat amb TDAH
55
Properes convocatòries
Aquest curs inclou
  • 30 hores

  • 100 % en línia, ASÍNCRON

  • Tots els nivells

  • Tutoritzat per Clara Romero

  • Reconegut Departament Educació

Properes convocatòries
Aquest curs inclou
  • 30 hores

  • 100 % en línia, ASÍNCRON

  • Tots els nivells

  • Tutoritzat per Clara Romero

  • Reconegut Departament Educació

Il.lustració entranyable que acompanya el curs Estratègies d'intervenció per a l'alumnat amb TDAH

L’objectiu principal del curs és proporcionar a la comunitat educativa una visió global de les característiques, el diagnòstic, el tractament i la intervenció del trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH).

Es presenta la naturalesa del trastorn per comprendre les afectacions que provoca en la vida diària, conscienciar sobre les necessitats educatives específiques d’aquest perfil i oferir pautes i estratègies d’actuació directa a l’aula. D’aquesta manera garantim una atenció adient i afavorim l’èxit educatiu d’aquest alumnat.

Aquest és el teu curs

perquè aconseguiràs...

  • Conèixer les característiques nuclears del TDAH i la comorbiditat amb d’altres trastorns.

  • Identificar les causes i l’afectació neurobiològica del trastorn.

  • Aprofundir en el model integrador del trastorn a través de l’explicació de les dificultats en les funcions executives, el processament temporal, la motivació i l’activació envers les tasques i la regulació emocional.

  • Ser conscient de les afectacions del TDAH en la vida diària i comprendre les diferents manifestacions segons l’etapa evolutiva.

  • Comprendre el procés diagnòstic i d’avaluació del trastorn i diferenciar els subtipus diagnòstics (predomini desatent, hiperactiu-impulsiu o combinat).

  • Proporcionar proves estandarditzades per avaluar les funcions cognitives i psicològiques relacionades amb l’afectació del TDAH.

  • Conèixer i potenciar el tractament multimodal del trastorn en l’àmbit farmacològic, psicològic i psicopedagògic.

  • Pautes i estratègies d’intervenció per millorar el rendiment acadèmic, social i emocional d’aquest alumnat.

  • Sensibilitzar-te davant la importància d’adaptar l’organització i la gestió de l’aula per atendre les necessitats educatives de l’alumnat amb TDAH.

Continguts del curs

  • Mòdul 1. Concepte i característiques del TDAH

    • Trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH): Perfil d’atenció a la diversitat. NESE - Definició i símptomes nuclears - Prevalença

    • Manifestacions clíniques segons l’etapa evolutiva: Etapa infantil - Etapa escolar - Etapa secundària o adolescent - Etapa adulta

    • Causes del TDAH: Genètiques - Ambientals

    • Neurobiologia, TDAH i el cervell: Regions principals i funcions - Neurotransmissors implicats

    • Model integrador del TDAH: Funcions executives - Processament temporal – Activació i motivació - Regulació emocional

  • Mòdul 2. Diagnòstic, avaluació i tractament del TDAH

    • Avaluació del TDAH: Història clínica - Exploració neuropsicològica

    • Diagnòstic del TDAH: Criteris diagnòstics del DSM-5

    • Detecció i característiques del trastorn: Detecció - Subtipus i característiques

    • Comorbiditat amb d’altres trastorns: Trastorns del neurodesenvolupament - Trastorns d’aprenentatge - Trastorns de conducta - Trastorns afectius

    • Tractament multimodal del TDAH: Farmacològic - Psicològic - Psicopedagògic

  • Mòdul 3. Resposta educativa. Estratègies i intervenció del TDAH

    • Intervenció educativa del TDAH: Pla de suport individualitzat (PI) - Intervenció conjunta família-centre educatiu

    • Dificultats en l’àmbit acadèmic de l’alumnat amb TDAH

    • Dificultats globals en l’àmbit acadèmic i adaptacions metodològiques: Adaptacions metodològiques per millorar les dificultats globals - Pautes específiques per les tasques - Reeducació de l’alumnat: autoinstruccions

    • Dificultats específiques d’aprenentatge i estratègies d’intervenció a l’aula: Estratègies per millorar les dificultats específiques d’aprenentatge

    • Motivació i autoestima

    • Tècniques de modificació i control conductual

Què diuen els nostres alumnes?

  • M. Montserrat

    Aquest curs t'informa, et documenta i et fa veure des dels tots els àmbits, les experiències, les vivències i les dificultats que tenen les persones amb TDHA. Realment m'ha impressionat molt i m'ha despertat una empatia més accentuada. Estic contenta de haver fet aquesta formació, ara tinc més eines i recursos per acompanyar-los millor. Gràcies!

  • MCarmen Alonso

    Com sempre genial! Estic molt contenta amb els 4 cursos que he fet fins ara.

  • Raquel

    Som docents sempre es un encert. Les formacions són molt completes. En aquest curs, com a tots els altres, he trobat molts recursos, explicacions molt clares, activitats que ajuden a interiorizar els continguts, videos amb casos reals. I seguiment dels tutors/es que t'ajuden a aprofundir i revisar les tasques. Estic molt satisfeta. I com a aspecte súper important és que pots accedir als continguts sempre que ho necessitis.

  • Pepa Cardona

    He aprés més sobre el tema de cadascú dels cursos, he obtingut més recursos que en vindran molt bé per a poder exercir la meva professió.

  • Enric Alvarez Babio

    Molt interessant el curs, s'aprenen molts conceptes i recursos per utilitzar a l'aula. L'entorn virtual està força bé i les tasques a realitzar molt adequades.

Cursos relacionats