869 docents formats
30 hores
100 % en línia, ASÍNCRON
Tots els nivells
Tutoritzat per Rubén Casado Valle
Reconegut Departament Educació
30 hores
100 % en línia, ASÍNCRON
Tots els nivells
Tutoritzat per Rubén Casado Valle
Reconegut Departament Educació
Sovint es parla que l’alumnat ha de ser el constructor del seu aprenentatge i que el personal docent ha de ser el o la guia que l’acompanyi en aquest procés de construcció. Sobre el paper, tothom visualitza la funció de guia, però com es concreta aquesta funció dins l’aula? De quines eines metodològiques disposem per guiar el nostre alumnat en la construcció del seu aprenentatge d’una manera eficient i crítica?
Aquesta formació ofereix estratègies metodològiques que ajuden l'alumnat a construir el seu aprenentatge, resolent de manera crítica i creativa els problemes que sorgeixen a la vida quotidiana per convertir-lo en subjecte actiu del seu procés d’aprenentatge.
Integrar el mètode científic a l’aula com a eina de construcció de coneixement.
Desenvolupar el sentit crític davant de qualsevol teoria i/o afirmació en general.
Fomentar el procés de recerca, descobriment i avaluació a l’hora de resoldre problemes.
Desenvolupar estratègies que afavoreixin la creativitat i la capacitat d’innovació de l’alumnat a l’hora de resoldre problemes.
Tenir eines i estratègies que afavoreixin la comunicació efectiva en la resolució de problemes.
Aprendre a comunicar connectant amb l’audiència.
Mòdul 1. Desenvolupant el mètode científic: el pensament crític
Què és el mètode científic?: Origen del mètode científic - Filosofia i ciència en el mètode hipotètic i deductiu
Per a què serveix el mètode científic?
Fases del mètode científic a l'aula
Aplicació de la pràctica del mètode científic: Fonaments de l'aprenentatge basat en problemes (ABP) - Característiques dels problemes ABP - Etapes principals de l'ABP - Avaluació de l'ABP - Metodologia de l'ABP - Redacció de textos segons l'ABP - Funció docent a l'ABP
Mòdul 2. Design thinking: l’art de resoldre problemes
Què és el design thinking?: Per què fer servir el design thinking a l'aula? - El pensament convergent i el pensament divergent - El personal docent com a facilitador
Fases del design thinking: Fase 1, descobriment (o fase d'empatia) - Fase 2, interpretació (o fase de recerca) - Fase 3, ideació (o fase creativa) - Fase 4, experimentació (o fase de prototipat) - Fase 5, avaluació (o fase de testatge)
Propostes pràctiques del design thinking a l’aula: Proposta d'iniciació a l'aula de la metodologia design thinking - Proposta avançada d'aplicació de design thinking a l'aula - Eines digitals que poden ajudar-nos en el desenvolupament del design thinking
Mòdul 3. La importància de saber transmetre: l’storytelling
Què és l’storytelling?: I per a què serveix l'storytelling?
L’storytelling al mètode científic i al design thinking
Característiques de l’storytelling
Recursos per crear el nostre storytelling efectiu i afectiu
Eines digitals per a la creació de l'storytelling a l'aula
Sonia Orcero Antón
M'ha semblat el curs molt interessant i he après coses noves. Està clar que els docents hem d'aprendre contínuament mètodes, tècniques i metodologies per poder gaudir amb èxit de la nostra tasca, transmetre coneixement... sí, però, a vegades, com?, aquests cursos Somdocents ajuden a trobar aquestes eines, i a conèixer molts conceptes i metodologies, en definitiva, maneres de fer la nostra feina que no coneixem. Molt agraïda. Sonia
Joana
Aquest curs ha estat molt interessant, ja que he pogut conèixer el mètode científic i introduir-me amb el design thinking. Ens han donat moltes eines per reflexionar sobre la tasca docent i com poder aplicar aquest mètode a l'aula per a diferents etapes educatives. Penso que és un curs molt beneficiós per ajudar als infants a pensar i a desenvolupar la resolució de conflictes del nostre dia a dia.
Carla Gras Bech
El curs del mètode científic al design thinking m'ha semblat molt interessant, sobretot perquè crec que és una manera diferent de treballar en la que, en grups, l'alumnat busca solucions a un problema. Poden sortir idees de tot tipus i totes hi tenen cabuda i finalment han de buscar entre tots quina és la millor solució i portar-la a la pràctica. També m'ha agradat molt la part de l'storytelling ja que trobo que explicar continguts o iniciar projectes amb aquest mètode és molt més significatiu i motivador pels alumnes.
Neus Ferran
El cert és que és un curs on la creativitat i la imaginació aterren per construir amb l'alumnat i crear productes finals amb sentit. El fet que estigui pautat pels i per les docents que el fem i amb exemples, m'ha ajudat molt. El seguiment ha existit en tot moment. Gràcies.
Cristina Domingo Llucia
Curs molt motivador i enriquidor per a entendre i aprofundir el mètode científic al design thinking. Fer front als problemes amb creacions creatives. Un curs dinàmic que m'ha agradat i molt recomanable. El tutor molt bon professional fent el guiatge del curs.
Àngels
D' aquest curs realment se'n treu un gran profit, m' ha ajudat molt alhora de poder aplicar altres metodologies que puguin ser més motivadores per l' alumnat. El recoman als docents que vulguin tenir una altra mirada, veure l' ensenyament de d' una altra perspectiva. Animau- vos!!!
235
40 h.
Propera convocatòria del 2 al 30 d'octubre de 2023
3.251
30 h.
Propera convocatòria del 2 al 23 d'octubre de 2023
5.940
30 h.
Propera convocatòria del 2 al 23 d'octubre de 2023