Aplicació de l'educació visual i plàstica a l'aula

El llenguatge plàstic es basa en saber veure per comprendre i en saber fer per expressar-se.

4.5

(177 opinions)

7.299

7.299 docents formats

Imatge del curs Aplicació de l'educació visual i plàstica a l'aula
75
Properes convocatòries
Aquest curs inclou
  • 30 hores

  • 100 % en línia, ASÍNCRON

  • Ed. Infantil i Primària

  • Tutoritzat per Lorena Aguilera

  • Reconegut Departament Educació

  • perfil plàstica + info
Properes convocatòries
Aquest curs inclou
  • 30 hores

  • 100 % en línia, ASÍNCRON

  • Ed. Infantil i Primària

  • Tutoritzat per Lorena Aguilera

  • Reconegut Departament Educació

  • perfil plàstica + info
Il.lustració entranyable que acompanya el curs Aplicació de l'educació visual i plàstica a l'aula

L’objectiu principal del curs és dotar d’estratègies, recursos i coneixements per tal d’afavorir la planificació i l’aplicació de l’expressió visual i plàstica dins l’aula des d’un enfocament artístic i global.

S’explica la importància del procés creador, es presenten diferents tècniques per afavorir l’ampliació de propostes artístiques innovadores, es fa una aproximació a diferents propostes metodològiques per treballar l’art a les institucions escolars, es reflexiona sobre les diferents metodologies (planificar, procés creador i tècniques) i s’ofereixen recursos, activitats i maneres d’actuar per tal d’entendre que l’art ha d’estar present al dia a dia de l’escola.

Aquest és el teu curs

perquè aconseguiràs...

  • Reflexionar sobre la planificació, el procés i l’avaluació de les pràctiques artístiques per afavorir la seva aplicació a l’aula.

  • Conèixer diferents propostes de materials per realitzar activitats artístiques a partir de l’experiència pròpia i dels altres.

  • Descobrir propostes, estratègies i experiències que afavoreixen la valoració i l’avaluació del procés creatiu evitant els estereotips i la repetició de models.

  • Valorar l’expressió visual i plàstica com una eina transversal i d’interacció amb d’altres àrees per assolir les capacitats i les competències establertes al currículum.

  • Recursos artístics d’interès per dotar el docent d’eines i de materials útils per utilitzar al seu dia a dia i afavorir i motivar la seva formació permanent.

Continguts del curs

  • Mòdul 1. El llenguatge visual i plàstic i el seu procediment

    • El procés creatiu: Fases del procés creatiu - Falsos mites de la creativitat - Set principis clau

    • Propostes de procediment segons el material: Tècniques seques - Tècniques grasses i aquoses - Tècniques mixtes - Tècniques de modelatge

    • Estereotips i estratègies per evitar-los

  • Mòdul 2. Pràctiques artístiques del llenguatge visual i plàstic

    • Propostes metodològiques

    • Activitats artístiques: Planificació - Procés i propostes d’activitats segons els materials - Avaluació

  • Mòdul 3. Una nova mirada: l’art a l’escola

    • Propostes d’activitats: Art i música - Art i matemàtiques - Art i llenguatge - Art i societat - Art i entorn

    • Recomanació de llibres d’interès artístic: Tècniques artístiques - Projectes d’art i tipus d’art - Art i creativitat - Artistes i quadres

Què diuen els i les nostres alumnes?

L

Laura Barris

El curs Aplicació de l'educació visual i plàstica a l'aula ha estat molt interessant. El mòdul 1 més teòric però com a docent que sóc t'ajuda a refrescar les idees que sovint amb els anys i el dia a dia oblidem. El mòdul 2 em va semblar també important perquè et dóna eines i recursos per aplicar amb l'alumnat a la teva aula . I el mòdul 3 em va agradar molt i també és molt útil ja que et fa pensar i veure com treballar l'educació visual i plàstica partint sempre de les funcions de l'educació, la metodologia que s'ha de tenir quan programem les activitats plàstiques tenint en compte alguns conceptes com l'enfocament globalitzador, el paper del o la mestra, la motivació, curiositats, materials, la inclusió, el treball en equip,... També valoro positivament el nombrament d'autors i autores, pedagogs ... i frases que cal tenir en ment com també els vídeos i les experiències d'altres escoles. La manera com funciona el curs: fòrums, activitats... també la valoro positivament és molt visual i fàcil d'utilitzar, com també el paper de la tutora que en tot moment si et cal ajuda pots demanar-li. Gràcies Lorena
M

Mireia

Molt bona experiència. Porto molts anys fent cursos a Somdocents. Té una varietat de cursos interessants i flexibles que s'adapten al teu horari i ritme. Per tant és un bon recurs que enriqueix la meva experiència docent.
J

Júlia

Està molt bé el curs, sobretot la tutorització.
R

Rut

M'emporto moltes idees per treballar amb els alumnes tant des de la tutora que he tingut fins als companys/es que han participat al fòrum
M

Mireia

Formació molt i molt interessant. Acabes la formació amb molts recuros, reflexions basades en teories que et donen eines "claus" per poder planificar les teves sessions d'art. La recomano sobretot a mestres que va anys hem acabat la carrera i on no ens van transmetre aquesta visió d'art a les aules. La tutora molt implicada i amb molts coneixements.
R

Raquel Pla

Este any he estudiat amb vosaltres els dos cursos artístics i els valore molt positivament! Els continguts, les activitats, el campus virtual, compartir experiències sobre l'educació visual i plàstica... Súper bé! Lorena Aguilera ha sigut la tutora i les seues retroaccions m'han enriquit i animat a continuar aprenent i gaudint de l'art a l'escola! Continuaré estudiant amb Somdocents. Gràcies!

Cursos relacionats