Iniciació a la gamificació

La gamificació aconsegueix que l’aprenentatge sigui més divertit, però també transforma la manera en què l’alumnat interactua amb els continguts i fomenta un aprenentatge més efectiu i significatiu.

4.5

(7 opinions)

128

128 docents formats

Imatge del curs Iniciació a la gamificació
95
Properes convocatòries
Aquest curs inclou
  • 40 hores

  • 100 % en línia, ASÍNCRON

  • Tots els nivells

  • Tutoritzat per Meritxell Nieto Santacreu

  • Reconegut Departament Educació

Properes convocatòries
Aquest curs inclou
  • 40 hores

  • 100 % en línia, ASÍNCRON

  • Tots els nivells

  • Tutoritzat per Meritxell Nieto Santacreu

  • Reconegut Departament Educació

Il.lustració entranyable que acompanya el curs Iniciació a la gamificació

Formació pràctica en què podràs viure en primera persona una gamificació i experimentar-ne els diversos elements motivadors. Aprendràs a diferenciar una gamificació d’un aprenentatge basat en jocs (ABJ) i, mitjançant la vivència, n’entendràs millor el funcionament i utilitzaràs aquest coneixement per crear una gamificació senzilla pròpia que podràs aplicar directament a l’aula.

Revisarem com crear material, tant de manera analògica com digital, i explicarem d’on ve la gamificació i quins elements la conformen. També descobriràs que molt probablement ja utilitzes coses que es considerarien gamificar i, amb aquesta formació, podràs detectar-les, acompanyar-ne d’altres i millorar-les per poder motivar més el teu alumnat i aconseguir el teu objectiu.

Aquest és el teu curs

perquè aconseguiràs...

  • Entendre el funcionament de la gamificació.

  • Distingir entre gamificació i aprenentatge basat en jocs (ABJ).

  • Distingir entre elements de joc: components, mecàniques i dinàmiques.

  • Aprendre a seleccionar els components més adequats per a una gamificació en funció del context.

  • Aprendre a crear recursos per a una gamificació.

Continguts del curs

  • Mòdul 1. Conceptes bàsics

    • Plataforma de treball (Tichit)

    • Explicació de la història

    • Definició de gamificació

    • Teories de la gamificació: Teoria de flux (flow) - Octalysis Framework - Tipus de persones jugadores de Richard Bartle

  • Mòdul 2. Elements de joc, mecàniques i dinàmiques

    • Components

    • Mecàniques

    • Dinàmiques

  • Mòdul 3. Planificació d’una gamificació

    • Estructura de la gamificació: Anàlisi del context - Selecció dels objectius - Temporalització - Selecció de components que cal utilitzar - Elecció d’estètica i narrativa - Resum de les regles

    • Seguiment i avaluació dels resultats

  • Mòdul 4. Disseny d’una gamificació simple

    • Construcció dels recursos necessaris per dur a terme una gamificació

    • Com presentar la gamificació als i les estudiants?

    • Mantenir la cohesió mitjançant l’estètica (aesthetics)

Què diuen els i les nostres alumnes?

Berta

3 de juliol 2024

És un curs molt ben organitzat i pautat i la veritat és que m'ha ajudat a entendre la gamificació i a trobar-li un ús. M'ha agradat i m'ha motivat, de debò, a aplicar-ho amb l'alumnat. Gràcies!

Patrícia Romero

5 de juny 2024

Totalment recomanable! La programació, els materials, el plantejament del curs, la tutoria amb el feedback increïble, la quantitat de recursos que s'ofereixen i la descoberta de Tichit han marcat la diferència. Tenir la possibilitat d'anar creant els materials a poc a poc, anar-los millorant i finalment poder publicar la gamificació portant a la pràctica tot el que s'ha anat treballant, ha fet que el curs fos realment profitós; feia temps que no feia un curs així. Tant de bo es fes un curs d'ampliació o una segona part.

Oriol Casals

25 d'abril 2024

Un curs excel·lent! Molt ben plantejat, ben estructurat i molt pràctic. M'ha fet descobrir els elements de la gamificació i m'ha estimulat a utilitzar estratègies a l'aula per a motivar els alumnes. El seguiment i el feedback del professor és àgil i personalitzat. Molt recomanable.

Esther Daniel

3 d'abril 2024

He après moltes coses sobre gamificació i a crear components del joc. Ara espero la segona part del curs per ampliar els coneixements. El tutor ha sigut molt proper i atent. M´ha agradat molt la metodologia que ha utilitzat per ensenyar.

Gema Bernat

2 de març 2024

Molt bona experiència. Tot el material necessari el trobes a la plataforma. Un feedback continuu i molt profitós amb el/la tutor/a. Crear tu mateixa el material i publicar-ho et dóna molta satisfacció. Totalment recomanable.

Cursos relacionats