1.982 docents formats
30 hores
100 % en línia, ASÍNCRON
Ed. Primària
Tutoritzat per Domingo Rodríguez Ortega
Reconegut Departament Educació
30 hores
100 % en línia, ASÍNCRON
Ed. Primària
Tutoritzat per Domingo Rodríguez Ortega
Reconegut Departament Educació
Aquest curs té com a finalitat apropar al personal docent les eines i metodologies necessàries per introduir el pensament computacional com a recurs educatiu a l’aula.
Es treballen els diferents conceptes i la història del pensament computacional, la robòtica educativa i la programació, així com diferents dinàmiques educatives per introduir aquests conceptes als cicles mitjà i superior de primària. També s’hi pot trobar un recull de recursos i metodologies per poder implementar el pensament computacional segons l’etapa educativa i la diversitat de l’aula. A més, es proposen possibles indicadors d’avaluació per valorar aspectes propis del pensament computacional i a la vegada competències transversals i organitzatives.
A través de la presentació de diferents metodologies de treball i exemples d’activitats els i les docents tenen l’oportunitat de posar en pràctica els coneixements obtinguts en aquest curs, de manera que es creen les adaptacions pertinents per tal de cobrir les necessitats del grup.
Conèixer el concepte de pensament computacional, robòtica educativa i programació.
Obtenir coneixement i eines perquè els i les docents sàpiguen com introduir la robòtica educativa i la programació a l’aula.
Exemples per treballar la robòtica educativa i la programació a l’aula dels cicles mitjà i superior de primària.
Crear un espai de col·laboració, reflexió i divulgació per a l’aprenentatge de competències en l’àmbit digital a l’escola.
Mòdul 1. El pensament computacional (PC), la robòtica educativa i la programació
El pensament computacional (PC), la robòtica educativa i la programació: El concepte de pensament computacional. Tecnologia, informàtica o educació - Característiques del pensament computacional lligat a la robòtica educativa i a la programació
Introducció i aplicació del Pensament Computacional en els cicles mitjà i superior de primària: PC sense dispositius ni robots - PC amb dispositius i sense robots - PC amb robots i/o dispositius
Mòdul 2. Robòtica educativa i programació als cicles mitjà i superior de primària
L’aula: Com gestionar la diversitat - Característiques de l’etapa - L’alumnat com a subjecte actiu - Gestió de l’error - Criteris didàctics
Metodologies: El rol de la persona docent - Treball individual, en equip i en gran grup - Gestió del temps i dels recursos
Indicadors d’avaluació
Mòdul 3. Activitats i recursos
Cicle mitjà d’educació primària: 3r curs d’educació primària - 4t curs d’educació primària
Cicle superior d’educació primària: 5è curs d’educació primària - 6è curs d’educació primària
2.844
30 h.
Propera convocatòria del 2 al 23 d'abril de 2024
5.419
30 h.
Propera convocatòria del 2 al 23 d'abril de 2024
4.499
30 h.
Propera convocatòria del 2 al 23 d'abril de 2024
1.966
30 h.